Wandelvakantie Kaprun

Vakantiewoningen voor wandelaars

Het Landhuis Lodges Kaprun is een ideale plaats voor een wandelvakantie in Kaprun. Onze vakantiewoningen voor de wandelaar liggen direct aan de Schaufelberg, aan de voet van de Maiskogel. Ze bieden daarom het ideale startpunt voor tal van tochten.

Het mooie: Alle avonturiers kunnen hun wandelvakantie in Kaprun voor de beste prijs boeken.

Ons huis wordt gekenmerkt door berggidsen en expedities. Dat zien we terug aan onze acht berggidsen die Kaprun rond 1880 hebben gekend. Tegenwoordig dienen ze als patroonheiligen en geven onze vakantiewoningen hun naam. Wie trouwens liever op de fiets onderweg is, vindt hier onze suggesties.

Waarom een wandelvakantie in het Landhuis Lodges?

Droger voor de wandelschoenen

In de kelder hebben we een ruimte om natte kleding en schoenen te drogen. Voor de kleding hebben we hangers beschikbaar en de schoenen kan men op de droger hangen.

Persoonlijke advies over wandeltochten

Naast de locatie en uitrusting bieden we persoonlijk advies over wandeltochten voor alle niveaus. Vraag bij de receptie of via de WhatsApp-hotline om de beste insidertips van de lokale bevolking.

Wandelroutes vanaf het huis

Wandeling Sigmund-Thun-Klamm & Bürgkogel

De panoramische berg van Kaprun

De Klamsseeronde is perfect voor elke namiddag. Afhankelijk van hun kracht en zin kunnen onze gasten de Klammseeronde wandelen of verlengen met de Bürgkogelsteig. Het uitzicht over Kaprun is prachtig. Op de achtergrond torent de Kitzsteinhorn uit met zijn ruige rotswanden. Op het uitzichtplateau staan enkele gezellige bankjes. Tip: een picknickkleed en snacks niet vergeten..

Routebeschrijving Klammsee & Bürgkogel

Start Landhuis Lodges Kaprun – na de eerste bocht onder het Landhuis is er rechts een smal grindpad dat dient als een kortere weg – langs de “Billa” supermarkt in de richting van de Kitzsteinhorn naar de parkeerplaats Sigmund Thun Klamm – over de verharde weg nr. 17 richting de Klammsee – bij het gele bord linksaf – via enkele scherpe bochten door gemengd bos op naar de Bürgkogel – of rechtdoor rondom de Klammsee.

Wandelweg: nr. 15
Duur: 1:00 uur
Moeilijkheidsgraad: makkelijk

Wandelroute naar de Maiskogel

Alexander-Enzingerweg

De Alexander-Enzingerweg is één van de mooiste wandelingen in Kaprun, die zonder speciale uitrusting kan worden gedaan. De wandeltocht begint met de klim vanaf de Häuslhofalm op de Kitzsteinhorn. De Alexander-Enzingerweg verbindt de gletsjer met de Maiskogel. U wandelt daarna langs de MK Maiskogelbahn en komt langs talrijke hutten. De eerste en beste plek om te stoppen is de Glocknerhütte. Het aantal te overwinnen hoogtemeters is goed te doen. (101 hoogtemeters bergop en 955 hoogtemeters bergaf) Juist daarom is de tocht ook erg populair bij minder ervaren wandelaars. Mee te nemen: wandelschoenen, stokken, weerbestendige kleding, enz. Tip: Als je nog kracht hebt, kun je na de Glocknerhütte via de Jetzbachastensteig afdalen in de richting van de Klammsee.

Wegbeschrijving Alexander-Enzingerweg

Start bij de parkeerplaats Kitzsteinhorn – opvaart met gondel naar de Häuslalm – richting noord/oost – bewegwijzerde weg volgen – Stangenhöhe 2.212 m – Schoppachhöhe 2.069 – verder naar Glocknerhütte – weg nr. 25 of nr. 33 of afdaling met de MK Maiskogelbahn naar het stadscentrum of Landhuis Lodges.

Wandelweg: nr. 25/33
Duur: 4:00 uur
Moeilijkheidsgraad: Gevorderd

Wandelroutes voor families

Wandeling door het Kapruner Moos

Ga vanaf het landhuis richting het centrum van Kaprun. De wandeling is ideaal voor elk kort familie-uitje. En het mooie is: hij is ook goed te doen met een kinderwagen. Men passeert ook speeltuinen en het hondengebied van Kaprun. Als alternatief kunt u ook de ronde joggen of op de fiets voltooien. De Kapruner Moos is een uniek cultureel erfgoed van Kaprun en biedt daarbij prachtige uitzichten.

Wegbeschrijving van de wandeling in de Kapruner Moos

Vanuit Landhuis richting centrum – MK3 Kitzsteinhorn/brug naar de brandweer – zuidwest langs de Kapruner Ache – langs de Tauernspa – verder langs de Salzach – bij Traffo huis rechtsaf voor de kortere weg terug naar Kaprun – links door het bos naar de Salzachbrückenwirt – terug via de Tauernradweg – langs de speeltuin.

Wandelpad: nr. 14 / shortcut nr.16
Duur: 1:30 uur
Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk

Kapruner Höhenweg

De Kapruner Höhenweg loopt direct langs het Landhuis Lodges. U begint eerst aan de oostkant van het dal en gaat dan aan de westkant richting restaurant Guggenbichl. Het pad biedt unieke uitzichten over het Kapruner dal. Stille bossen en ruisende beekjes staan op het dagelijkse programma. Het is gemakkelijk te doen, ook voor jonge mensen. Het beste: het begint direct bij het Landhuis en is vanaf beide kanten te lopen.

Routebeschrijving voor de wandeling over de Guggenbichl

Vanaf het Landhuis start u dal inwaarts via de Ortlehenweg – voorbij de Endtalhof op de Endtalweg richting Sigmund Thun Klamm – bij het oude station van de Maiskogelbahn loopt u om het onderstation heen – sla rechtsaf het bos in de richting van Winkelbach – daarna gaat u de weg in de richting van de Lechnerberg – bij het bergstation van de lift slaat u rechtsaf een brug over naar het Guggenbichl restaurant – voorbij het gasthuis, naar beneden over kronkelwegen door het bos naar de Burcht Kaprun – de weg elk moment richting het centrum van Kaprun nemen is altijd mogelijk.

Wandelweg: nr. 30/32
Duur: 2:30 uur
Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk
Dit is slechts een greep uit ons programma voor een perfecte wandelvakantie in Kaprun. Voor meer informatie zijn wij altijd voor u beschikbaar. Na elke inspannende tocht is overigens ons zwembad perfect om in af te koelen. Meer informatie hier.